tirsdag den 27. juni 2017

Ny bog på vej fra John Green

For få dage siden bekendtgjorde John Green, en af mine yndlingsforfattere, i en video på YouTube, at han har skrevet en ny bog.

Du kan tro, jeg hoppede i stolen af glæde over den nyhed!

Bogen udkommer i USA den 10. oktober, og bærer titlen Turtles All the Way Down. Den handler ifølge forfatteren om en ung kvinde, der forsøger at løse et mysterium samtidig med at hun må kæmpe med en psykisk sygdom. På Amazon står der desuden at hovedpersonen hedder Aza Holmes, og at historien handler om livslangt venskab, et uventet gensyn, Star Wars fanfiction og tuataraer (en slags øgle, der lever på nogle små øer ud for New Zealand).

John Green siger i videoen, at historien selvfølgelig er opspind, men alligevel meget personlig, fordi han selv lider af en psykisk sygdom (OCD med bl.a. depression som følge).

Jeg har ikke glædet mig så meget over en ny udgivelse i meget lang tid, og det er ikke blot fordi jeg kan lide John Greens forrige bøger og gerne vil læse mere fra hans hånd. Igennem flere år har jeg fulgt ham på hans og hans brors fælles YouTube-kanal, hvor han bl.a. har været meget åben omkring sit mentale helbred og sin usikkerhed om hvorvidt han nogensinde ville færdiggøre en bog igen (det er fem et halvt år siden hans sidste bog, The Fault In Our Stars, udkom).

Faktisk er han ikke så meget en af mine yndlingsforfattere som et af mine generelle store forbilleder som menneske. At han så også er virkelig dygtig til at skrive bøger er på en måde bare en bonus. Mange af de udfordringer, han har stået og står i, er jeg ikke selv fremmed for. Så halvdelen af glæden over Turtles All the Way Down skyldes også bare, at det endelig er lykkedes for ham. Sådan, John!

Se videoen "My New Book" her:



Og se evt. videoen "Failing to follow up The Fault in Our Stars" her:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar