torsdag den 31. december 2015

Pakkepost #2: Owlcrate December (Video)


Jeg hørte første gang om Owlcrate tidligere på efteråret, da jeg så en af mine yndlingsbooktubere, PeruseProject, udpakke novemberboksen. Jeg var straks helt vild med konceptet, undersøgte det nærmere og besluttede snart at jeg ville prøve i det mindste at bestille én kasse.


Kig med i videoen herunder, hvor jeg åbner decemberboksen for første gang. Nedenunder finder du flere billeder og en liste over alle tingene i kassen.



Jeg beklager at lydkvaliteten er så ringe - dumme blæsevejr! Papirfnulleret fløj selvfølgelig ned af bordet i løbet af nul komma fem og tog laaang tid at samle op bagefter, haha. Nå, mere om indholdet … Da jeg kom inden døre og kiggede nærmere på de forskellige ting, opdagede jeg, at det, jeg troede var kort/klistermærker, i virkeligheden var magneter. Her kommer en liste over alle tingene med detaljerede beskrivelser.

  • BogenDa Vinci’s Tiger af L. M. Elliott. Efter at have læst bagsideteksten og teksten på indersiden af omslaget, kan jeg slet ikke sige, hvor meget, jeg glæder mig til at læse denne bog. Ikke alene handler den om det, at have et kreativt, kunstnerisk sind, men personerne og begivenhederne er åbenbart baseret på virkelige personer og hændelser fra renæssancen. Hovedpersonerne er Ginevra de’ Benci og Leonardo Da Vinci. Digteren Ginevra har jeg ikke hørt om før, men hun lyder som en kick-ass heltinde. Og Leonardo Da Vinci har jeg været fascineret af i mange år. Så, ja, derfor. Det kunne godt blive én, jeg vælger at anmelde her på bloggen.
  • Køleskabspoesi-magneter. Det, som jeg i videoen troede, var klistermærker, viste sig ved nærmere inspektion at være magneter med ord (sandsynligvis fra bogen), som man kan lave digte ud af. Magneten i midten er et lille billede af bogens flotte forside.
  • Sandra Vargas magnet. Det, som jeg ved første øjekast troede var et lille kort, viste sig også at være en magnet, og det er et virkelig flot billede, ikke af en pige og en ulv, men selvfølgelig af Den Lille Prins på sin lille planet med sin ræv og sin rose. Jeg elsker Den lille prins, og hvis du ikke har læst bogen af Antoine de Saint-Exupéry, så sæt den straks på din TBR. Den er meget kort, og vil helt sikkert trænge lige ind i hjertet på dig.
  • Book Lovers’ Soy Candle fra Frostbeardstudio. Et lille, håndlavet duftlys i en rund metalæske. Lyset hedder Reading at the Café, og dufter af chokolade og kaffebønner. Mmm! Indeholder også en 15% rabatkode til deres onlineshop.
  • Læsedagbog. En lille, sød dagbog med fine detaljer. De fleste af siderne er indrettet til at du kan udfylde oplysninger om den bog, du er ved at læse, men der er også sider med indsigtsfulde citater om læsning, og sider, hvor du kan lave lister over de bøger, du gerne vil læse, mv. En rigtig fin dagbog i rigtig god kvalitet.
  • To Do List notesblok. En klassisk huskeblok i et sødt og sjovt design, med et billede af en læsende blæksprutte. Den er designet af Boygirlparty.com, og på bagsiden er der en 10% rabatkode til deres onlineshop.

2 kommentarer:

  1. Ak ja - min Owlcrate-karriere sluttede også med december-boxen, som blev taget i tolden. :( Selv om det er lækre ting, så er det bare for dyrt. Måske får vi en gang noget dansk / europæisk som leverer samme koncept :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville være fantastisk :) Og tak for besøget. Der er da en lille trøst i at vide, at det ikke kun er mig, der måtte opgive igen.

      Slet